מהפכה תחברותית: עשרות רכבות מצטרפות למערך הנסיעות

    שלמה בן יוסף No Comments on מהפכה תחברותית: עשרות רכבות מצטרפות למערך הנסיעות
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במוצאי שבת, ה-14.6, תשיק רכבת ישראל לוח זמנים חדש לחלוטין, המהווה תשתית להמשך הגידול בתדירות הרכבות ושיפור השירות לנוסעים בשנים הקרובות.

    לוח הזמנים החדש כולל הפעלה של 451 רכבות ביממה, תוספת של 49 רכבות ל-402 הרכבות הפועלות בלוח הזמנים הנוכחי (12.2% גידול). הלו"ז החדש כולל תוספת משמעותית של רכבות פרבריות במטרופולין חיפה ובמסילת החוף.

    במהלך 16 השנים האחרונות, פעלה רכבת ישראל על בסיס לוח זמנים אחיד שגובש בתקופה בה פעלו כ-150 רכבות בלבד ששירתו 5 מיליון נוסעים, לעומת כ- 45 מיליון נוסעים בשנת 2013. עם השנים, התווספו מאות רכבות חדשות שהשתלבו בלוחות הזמנים כטלאי על טלאי.

    על מנת לאפשר לרכבת ישראל לממש את יעדיה להגדלת תדירות הרכבות ולשיפור השירות לנוסעים, בוצעה בחודשים האחרונים עבודת מטה יסודית ונערכו סימולציות רבות על מנת לגבש לוח זמנים חדש לחלוטין. הלו"ז החדש מבוסס, בין היתר, על מימוש פיתוח התשתיות המואץ של השנים האחרונות, הכולל פתיחת קווים ותחנות חדשות, תוספת רכבות חדשות והארכת הרכבות הקיימות, תוך הגדלה משמעותית של היצע המושבים.

    לוח הזמנים החדש מותאם לתוספת הרכבות הצפויה בשנים הקרובות, עם פתיחת התחנות וקווי הרכבת החדשים: מסילת הנגב (אשקלון – באר שבע), קו הרכבת לכרמיאל, מסילת העמק, הקו המהיר לירושלים ומסילת כפר סבא – רעננה – הרצלייה (531).

    לקראת תוכנית ההפעלה החדשה נערכה עבודה משותפת עם משרד התחבורה לצורך התאמת לוחות הזמנים של קווי האוטובוס המזינים לתחנות הרכבת, בכדי לאפשר שירות תחבורתי מלא לנוסעי הרכבת.

    השינויים המרכזיים בלו"ז החדש
    חיזוק השירות במטרופולין חיפה. הגדלה משמעותית של תדירות הרכבות במטרופולין הצפוני ובקווי הרכבת המזינים בין חיפה ונהרייה, דרך עכו והקריות. הגדלת תדירות הרכבות מתאפשרת לאחר סיום פרויקט הכפלת המסילה ב-2013. הרכבות החדשות תספקנה שירות לאורך כל היום, בתחנות שבין נהרייה וחיפה חוף הכרמל.

    דוגמאות (כל הדוגמאות המופיעות בהודעה הן מהיעד המצוין לכיוון ת"א):
     נהרייה – 3 רכבות בשעה בשעות השיא ו-2 בשעות השפל (תוספת של רכבת בכל שעה).
     עכו – 4 רכבות בשעות השיא ו-3 בשעות השפל (תוספת של 2 רכבות בכל שעה).
     קריית מוצקין – 5 רכבות בשעות השיא ו-3 רכבות בשעות השפל (תוספת של רכבת בשעה לאורך כל שעות הפעילות).
     חיפה – הפעלת 6 רכבות בשעה מתחנות חיפה מרכז ומחוף הכרמל ו-4 רכבות בשעות השפל (תוספת של רכבת בשעה לאורך כל שעות הפעילות).

    הגדלת תדירות הרכבות מתחנות נתניה ובית יהושע. בלו"ז החדש תופעלנה 4 רכבות בשעה, לכל כיוון, לאורך כל שעות השיא ו-2 רכבות בשעה לאורך שעות השפל. תגבור הרכבות והשינויים בלוחות הזמנים נועדו על מנת לספק מענה לביקושים הרבים בתחנות אלו ולסייע בהורדת עומסי הנוסעים בקו הפרברי היוצא מבנימינה, דרך פרדס חנה-קיסריה וחדרה (2 מהרכבות בשעות השיא תחלנה את נסיעתן מתחנת נתניה).

    הגדלת תדירות הרכבות מתחנת לוד: תוספת של רכבת בשעה, לאורך כל שעות הפעילות (שיא + שפל) והפעלת 6 רכבות בשעה בשעות השיא ו-5 רכבות בשעה בשעות השפל.

    הגדלת תדירות רכבות מתחנת רחובות: תוספת של רכבת לאורך כל שעות השפל (הפעלת 2 רכבות בשעה). כל רכבות הנוסעים תחלנה את נסיעתן מתחנת רחובות, על מנת לספק לתושבי רחובות שירות טוב יותר, והיצע גדול יותר של מושבים פנויים.

    הגדלת תדירות רכבות מתחנות אשקלון\אשדוד: בלו"ז החדש תופעלנה 4 רכבות בשעה, החל מהשעה 06:00 ועד השעה 10:00 ובהן גם רכבת מהירה, בכל שעה, מאשקלון לת"א ב-43 דק' בלבד.

    הפעלת רכבת נוספת בשעת שיא בוקר: במספר תחנות ברחבי הארץ תופעל רכבת נוספת בשעת שיא בוקר, על מנת לספק מענה לביקושי הנוסעים בשעה זו. רכבת נוספת תופעל מהתחנות הבאות: באר שבע מרכז, באר שבע צפון, להבים, קריית גת, רמלה ו-בית שמש.

    באר שבע – ת"א: הגדלת תדירות הרכבות ושיפור השירות בימי שישי – בימי שישי תופעלנה 2 רכבות בשעה, לאורך כל שעות הפעילות. הרכבות תספקנה שירות לביקושים הרבים של החיילים והסטודנטים ותעצורנה בתחנות באר שבע צפון (אוני'), להבים-רהט, קריית גת ונתב"ג.

    לקראת הפעלת הלו"ז החדש נערכת רכבת ישראל לתגבור מוקד שירות הלקוחות, הצבת דיילים ועובדי רכבת בתחנות, פרסום לוח הזמנים, הפקת חוברות הסברה ייעודיות ועוד.

    • 90 דיילים ממותגים יעברו בין הנוסעים ברחבי התחנות ועל גבי הרכבות, יחלקו דפי מידע ויסייעו ללקוחות לאתר את זמני הרכבות העדכניים עבורם בעזרת אפליקציית הרכבת על גבי טאבלטים.
    • החל מה-1.6, תופעלנה עמדות מידע בתחנות נבחרות בארץ, הכוללות מסכי מגע שמציגים את המידע העדכני ללו"ז החדש, כאשר כל נוסע יוכל להדפיס לעצמו לוח זמנים ייעודי לתחנות המוצא והיעד שלו.
    • תגבור מוקד השירות והמידע – החל מיום 1.6 תתוגבר כמות נציגי השירות, החל מיום 14.6 יוארכו שעות פעילות המוקד הטלפוני.



    0 תגובות